זכויות חולי פיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה / דאבת השרירים הינה איננה נחשבת כמחלה אלא לתסמונת, משום שהסיבות לפרוץ התסמונת אינן ידועות בוודאות.אנשים אשר לוקים בתסמונת הפיברומיאלגיה סובלים מכאבי שרירים, רגישות בשרירים ובנקודות שונות ורבות בגופם, כאבים ברקמות הרכות מעל ומתחת לאזור המותניים אשר מחברות בינן לבין העצמות.

כל דבר ולו הפשוט ביותר עלול להשפיע ולהחמיר את רמת הכאב : שינויי מזג אויר, חוסר בשעות שינה, פעילות מאומצת ועוד...אנשים רבים אשר לוקים בתסמונת (לרוב נשים) סובלים מתופעות אשר סובלים חולים במחלות שרירים כרוניות ומתקשים לתפקד כראוי על בסיס יומיומי ויכולתם להשתכר נפגעת.תסמונת הפיברומיאלגיה תוקפת בעוצמות שונות, חולים רבים סובלים מכאבים בלתי פוסקים, מתקשים בהפעלת השרירים, מרותקים למיטה ימים שלמים, עייפים רוב היום, מפתחים כאבי ראש חזקים ומתקשים לבצע פעולות פשוטות.

מעבר לקח אחוזים לא מבוטלים של אנשים שלוקים בתסמונת הפיברומיאלגיה סובלים מחרדות / דיכאון וחוששים מאוד לעתידם. הסיבות לפרוץ התסמונת אינן ידועות ולכן לעיתים המוסדות הרפואיים מתקשים לאבחן אותה, לכן גם המוסד לביטוח לאומי / חברות הביטוח מתקשים להבין ולאבחן חולי פיברומיאלגיה ולקבוע אחוזי נכות מתאימים.המוסד לביטוח לאומי קובע אחוזי נכות על פי יכולת התפקוד היומיומי והיכולת להשתכר של אותו אדם ועל כן קושי ההוכחה גדול.

סובלי התסמונת שמאובחנים זכאים לזכויות רבות, טיפולים אורתופדיים, טיפולי הידרותרפיה, טיפולי פיזיותרפיה ומשככי כאבים בדרגות שונות.
אלה אשר עקב התסמונת אינם מסוגלים לפרנס את עצמם ואיבדו את כושר ההשתכרות באופן חלקי או מלא יהיו זכאים לקצבת נכות כללית.
אלה המבוטחים בביטוחי אובדן כושר עבודה יכול שזכאי גם לתגמולים מחברת הביטוח לשנים רבות.בדקו את זכויותיכם וממשו אותם!